Notice: Use of undefined constant HTTP_USER_AGENT - assumed 'HTTP_USER_AGENT' in /home/html/artful.sk/public_html/index.php on line 8

Notice: Use of undefined constant HTTP_USER_AGENT - assumed 'HTTP_USER_AGENT' in /home/html/artful.sk/public_html/index.php on line 8

Notice: Use of undefined constant HTTP_USER_AGENT - assumed 'HTTP_USER_AGENT' in /home/html/artful.sk/public_html/index.php on line 8

Notice: Use of undefined constant HTTP_USER_AGENT - assumed 'HTTP_USER_AGENT' in /home/html/artful.sk/public_html/index.php on line 8
Časté otázky
ARTFUL network | Webdesign | Control4 - inteligentné domy | Hunter - automatické závlahy | Wiki o závlahach | Studentrent.sk | RESdvere.sk | Citaty.sk | ARTFUL network


Deprecated: Non-static method JSite::getMenu() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/html/artful.sk/public_html/templates/gk_appsprotech/lib/framework/helper.layout.php on line 210

Deprecated: Non-static method JApplication::getMenu() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/html/artful.sk/public_html/includes/application.php on line 539

Deprecated: Non-static method JSite::getMenu() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/html/artful.sk/public_html/templates/gk_appsprotech/lib/framework/helper.layout.php on line 210

Deprecated: Non-static method JApplication::getMenu() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/html/artful.sk/public_html/includes/application.php on line 539

FAQ

Ako si nastavím Microsoft Outlook 2003 na prijímanie pošty?

 

Vysvetlíme si ako vytvoriť poštove konto v programe Microsoft Outlook 2003 . My v obrazkoch použijeme doménu ferkomrkvicka.sk vy namiesto tohoto názvu použite prosím názov Vašej domény.

  1. Spustite si program Microsoft Outlook 2003
  2. Vyberte Nástroje-Emailove Kontá 
    Mo2003-1.JPG
  3. Kliknite na “Pridať nové emailové konto” a klikneme Ďalej 
    Mo2003-2.JPG
  4. Vyberte si typ pripojenia IMAP (práca so správami na serveri) alebo POP3 (stiahnutie správ do počítača a ich zmazanie na serveri) a kliknite Ďalej 
    Mo2003-3.JPG
  5. Vypíšte Vašu mailovú adresu, Vaše meno a priezvisko, názov servera prichadzajucej pošty v tvare mail.{vasadomena.sk}, nastavte server odchádzajúcej pošty v tvare smtp.{vasadomena.sk} . Napíšte tam aj svoje prihlasovacie meno a heslo a kliknite na tlačidlo “Ďaľšie nastavenia” 
    Mo2003-4.JPG
  6. Vyberte “Server odosielanej pošty” zaškrtnite možnosť “Server odosielanej pošty (SMTP) vyžaduje overenie” a kliknite na OK 
    Mo2003-5.JPG
  7. Vráti vás to na už vypísané údane a kliknite Ďalej 
    Mo2003-6.JPG
  8. Kliknite na Dokončiť. 
    Mo2003-7.JPG

Od teraz môžete maily začať používať.

Ako si nastavím Microsoft Outlook 2010 na prijímanie pošty?

 

Vysvetlíme si ako vytvoriť poštove konto v programe Microsoft Outlook 2010 . My v obrazkoch použijeme doménu ferkomrkvicka.sk vy namiesto tohoto názvu použite prosím názov Vašej domény.

  1. Spustite si program Microsoft Outlook 2010
  2. Vyberte Súbor-Pridať konto 
    Mo-2010-1.JPG
  3. Vypíšte Vašu mailovú adresu, Vaše meno a priezvisko a heslo a vyberte možnosť “Manuálne konfigurovať nastavenia servera alebo ďaľšie typy serverov” a kliknite ďalej 
    Mo-2010-2.JPG
  4. Vyberte možnosť “Internetový email” a kliknite na Ďalej 
    Mo-2010-3.JPG
  5. Vypíšte názov servera prichadzajucej pošty v tvare mail.{vasadomena.sk}, nastavte server odchádzajúcej pošty v tvare smtp.{vasadomena.sk} . Napíšte tam aj svoje prihlasovacie meno a heslo a kliknite na tlačidlo “Ďaľšie nastavenia” 
    Mo-2010-4.JPG
  6. Vyberte “Server odosielanej pošty” zaškrtnite možnosť “Server odosielanej pošty (SMTP) vyžaduje overenie” a kliknite na OK 
    Mo-2010-5.JPG
  7. Odškrtnite možnosť “Testovať nastavenie konta kliknutím na tlačidlo ..” a kliknite na Ďalej 
    Mo-2010-6.JPG
  8. Kliknite na Dokončiť. 
    Mo-2010-7.JPG


Od teraz môžete maily začať používať.

Ako si nastavím, že SMTP vyžaduje overenie

Microsoft Outlook Express

  • Zvolte si polozku "Menu -> Nastroje -> Ucty"
  • Vyberiete ucet, ktory pouzivate pre odosielanie a kliknete na tlacitko "Vlastnosti"
  • Prejdete na zalozku "Servery" a v sekcii "Server odosielanej posty" zaskrtnete policko "Server vyzaduje overenie"

 

Microsoft Outlook

  • Zvolte si polozku "Menu -> Nastroje -> Sluzby"
  • V zalozke "Sluzby" vyberiete polozku "Elektronicka posta siete Internet" a kliknete na "Vlastnosti"
  • Prejdete na zalozku "Servery" a v sekcii "Server odosielanej posty" zaskrtnite policko "Server vyzaduje overenie"
  • Kliknete hned vedla na tlacitko "Nastavenie" a v sekci "Informacie o prihlaseni" nastavte "Prihlasovat sa ako" a vyplnte udaje o "nazve uctu a heslo" k POP3 uctu.
  • Dialogy potvrdite "OK"

 

MS Outlook Express 5 pre Mac

  • V menu programu vyberiete Tools -> Accounts"
  • Vyberiete účet, ktorý pouzívate pre odosielanie a kliknete na tlačidlo "Edit" alebo dvakrát kliknete na daný účet.
  • Prejdite na zálozku "Servery" a v sekcii "Server odosielanej posty" zaskrtnete políčko "Server vyzaduje overenie"
  • V otvorenom okne kliknete v spodnej časti, pod menom SMTP servera na "Click here for advanced sendin option"
  • V otvorenom okienku zaskrtnete tretí stvorček "SMTP server recquires authentication" Automaticky by mala byt zatrhnutá vožba "Use same settings as incoming mail server" (pouzit rovnaké nastavenie ako pre stahovanie posty)
  • Potvrdte klávesom Enter a potom OK alebo znova Enter

Mozilla

  • Edit -> accounts -> Outgoing server.
  • Tu zaskrtnete volbu "Use name and password" a doplňte "User name" take iste ako pre server prichadzajucej posty.
  • Pri odosielaní posty budete vyzvaní k zadaniu hesla vzdy.
  • Pokial zaskrtnete "remember password", potom bude heslo zapamätané.

The Bat

  • Vyberte názov pozadovaného účtu a zvolte "Účet -> Nastavenie".
  • Na zálozke prenos kliknete na tlačidlo "Nastavenie" pri polocke Protokol SMTP.
  • Zasktnite vožby Pouzit heslo pre prihlasovanie na SMTP a uistite sa, ze je vybraná moznost "Pouzit zhodné nastavenie ako pri prijímaní správ".

WinRoute

aby bolo mozné nastavit WinRoute na autentizáciu odchádzajúcej posty, je treba previest zásah do REGISTRA!

  • Najprv si na stránke www.winroute.cz stiahnite aktuálnu verziu a upgradujte Vás systém.
  • Po instalácii preveďte nasledujúce zmeny: vo vetve HK_Local_machine -> Software -> tinysoftware -> winroute (respektíve u novsích verzií winroute s obchodným menom Kerio mailserver je vetva HK_Local_machine -> Software -> kerio -> winroute ) nájdete tri polozky a nastavíte ich:
  • mailrelayauth = 1 ... nastavenie, ze bude autentizácia
  • mailrelaypassword = uzívatelské heslo ... nastavenie uzivatelského hesla
  • mailrelayuser = uzívatežské meno ... nastavenie uzívatelského mena

Winproxy

Software Winproxy v súčasnej verzii nastavenie SMTP autorizácie nepodporuje. Podla vyjadrenia výrobcu mozno toto nastavenie očakávat v niektorej z budúcich verzií.

Chyba 0x800C0133

 

K hlásenej chybe dochádza pri programoch Microsof Outlook Express 6 alebo Microsoft Office Outlook do verzie 2007 pri sťahovaní pošty. Nie je to chyba na našich serveroch ! Súvisí to s obmedzením veľkosti schránky v Outlooku na 2 GB, čiže zložka prijatej pošty (alebo iná zložka) na Vašom počítači obsahuje viac ako 2 GB dát.

Postup pri probléme:

Skúste zmazať nepotrebné emaily alebo ich presunúť do inej zložky. Pokiaľ to nepomôže pokračujte podľa návodu.

  1. Neukončujte aplikáciu Outlook ! Pri ukončení po zobrazení tejto chyby hrozí lokálnej databáze e-mailov na Vašom počítači poškodenie. Ak ste po zobrazení tejto chyby aplikáciu ukončili, kontaktujte Vášho správcu počítača.
  2. V ľavom stĺpci kliknite pravým tlačítkom na „Miestne zložky“ (angl. „Local Folders“). Z menu zvoľte „Nová zložka“ (angl. „New Folder“) a zadajte meno novej zložky, napr. „Temp“.
  3. Ak sa úspešne dostanete do zložky „Doručená pošta“ (angl. „Inbox“), presuňte všetky prijaté správy z nej do novo založenej zložky „Temp“. Ak sa niektoré správy nezobrazujú, alebo sa aplikácia chová neobvykle, kontaktujte pre riešenie Vášho správcu počítača.
  4. V menu Nástroje/Možnosti/Údržba stlačte tlačítko „Zložka úložiska“ (angl. „Tools/Options/Maintenance tab „Store Folder“). Tam zistíte, kde sa súbor obsahujúci databázu s doručenou poštou nachádza. Toto umiestnenie si zaznamenajte.
  5. Ukončite Outlook , otvorte si umiestnenie zložky a zmažte súbor „inbox.dbx“.
  6. Znovu spusťte Outlook. Zložka „Doručená pošta“ sa sama znovu vytvorí a nebude obsahovať žiadne správy. Teraz presuňte správy zo zložky „Temp“ späť do zložky „Doručená pošta“. Ešte lepšie urobíte ak správy presuniete do niekoľkých iných zložiek, aby sa v zložke „Doručená pošta“nehromadilo príliš veľa správ a nedošlo tak k zopakovaniu tohto problému.

Ako problému predchádzať?

  • prejdite na iného poštového klienta alebo novšiu verziu Outlooku
  • ak nemôžete prestať používať starú verziu, trieďte si poštu do viac zložiek aby sa Vám v zložke prichádzajúcej pošty nehromadili e-maily.
  • raz za čas vymažte nepotrebné e-maily

Ako neposielať winmail.dat

 

Pri používaní mail klienta Microsoft Office Outlook sa stáva že mail klient posiela súbory s názvom winmail.dat. Tento súbor vie prečítať len Microsoft Office Outlook, takže ak príjemca používa iný poštový klient má problém si pozrieť prílohy z mailu. Návod ako neposielať winmail.dat Vám ponúkame tu:

  • V ponuke Nástroje klkliknite na príkaz Možnosti a potom na kartu Formát pošty.
  • V možnosti Formát správy v zozname Správy vytvárať v tomto formáte vyberte možnosť HTML alebo Obyčajný text. Voľbu potvrďte stlačením tlačitka OK.


Viac informácii nájdete v češtine na: Podpora spoločnosti Microsoft


V prípade že ste príjemcom súboru winmail.dat a neviete ho otvoriť môžete použiť tento program: Winmail Opener
Upozornenie: Spoločnosť Yegon s.r.o. nie je tvorcom programu "Winmail Opener" a za jeho používanie nemôže niesť žiadnu zodpovednosť.

Riesenie problémov s doručovaním emailových správ

 

Posíme Vás, aby ste použili popísaný postup na získanie hlavičiek správ ak máte problémy s prijatými emailami ako sú:

  • oneskorené doručovanie správ
  • doručovanie správ nesprávnym užívateľom
  • nevyžiadaná pošta


Vďaka údajom v hlavičke, ktorú nám pošlete, budeme schopní rýchlejšie nájsť zdroj problému. Ďakujeme Vám za spoluprácu. 

Tu je postup pre jednotlivé programy pre prácu s emailami:

Obsah

 [skryť

THUNDERBIRD

Kliknite na problematickú správu a stlačte CTRL + U (popr. v menu 'Zobraziť' - 'Zdrojový kód správy'). V novom okne sa zobrazí zdrojový kód správy. Kliknite na začiatok textu a pokiaľ držíte ľavé tlačidlo myši stlačené, označte text až po prvý prázdny riadok (viď nižšie Príklad hlavičky). Stlačte CTRL + C (kopírovať/copy). Skopírovaný text vložte do emailu pomocou CTRL + V (vložiť/paste) a zašlite na info@artful.sk" style="color: rgb(90, 54, 150); background-image: none;">info@artful.sk.

Outlook 2003

Kliknite na problematickú správu pravým tlačidlom myši a vyberte 'Možnosti'. V spodnej časti novootvoreného okna sa nachádza text hlavičky. Kliknite do textu, celý text označte (CTRL + A) a stlačte CTRL + C (kopírovať/copy). Skopírovaný text vložte do emailu pomocou CTRL + V (vložiť/paste) a zašlite na info@artful.sk" style="color: rgb(90, 54, 150); background-image: none;">info@artful.sk.

 

Outlook Express

Kliknite na problematickú správu pravým tlačidlom myši a vyberte 'Možnosti'. V novootvorenom okne kliknite na záložku 'Detaily'. Kliknite do textu, celý text označte (CTRL + A) a stlačte CTRL + C (kopirovat/copy). Skopírovaný text vložte do emailu pomocou CTRL + V (vložiť/paste) a zašlite nainfo@artful.sk" style="color: rgb(90, 54, 150); background-image: none;">info@artful.sk.

WEBMAIL

Horde

Otvorte problematický email. V spodnej časti okna, kde sa zobrazuje obsah správy, kliknite na odkaz "Zdrojový text správy" (štvrtý odkaz sprava). V novootvorenom okne kliknite na začiatok textu a pokiaľ držíte ľavé tlačidlo myši stlačené, označte text až po prvý prázdny riadok (viď nižšie Príklad hlavičky). Stlačte CTRL + C (kopírovať/copy). Skopírovaný text vložte do emailu pomocou CTRL + V (vložiť/paste) a zašlite na info@artful.sk" style="color: rgb(90, 54, 150); background-image: none;">info@artful.sk.

RoundCube

Otvorte problematický email. Vo vrchnej časti okna, kliknite na odkaz "Ukáž zdroj správy" (vpravo od ikony na tlač). V novootvorenom okne kliknite na začiatok textu a pokiaľ držíte ľavé tlačidlo myši stlačené, označte text až po prvý prázdny riadok (viď nižšie Príklad hlavičky). Stlačte CTRL + C (kopírovať/copy). Skopírovaný text vložte do emailu pomocou CTRL + V (vložiť/paste) a zašlite na info@artful.sk" style="color: rgb(90, 54, 150); background-image: none;">info@artful.sk.


Príklad hlavičky:

From - Thu Sep 13 15:21:42 2007
X-Mozilla-Status: 0001
X-Mozilla-Status2: 00000000
Return-path:
Envelope-to: *secret*
Delivery-date: Thu, 13 Sep 2007 15:21:26 +0200
Received: from [212.89.225.134] (helo=mailhub4.mx-hub.net) by helpdesk.artful.sk with esmtp (Exim 4.67 (FreeBSD)) (envelope-from ) id 1IVodK-000Nvv-4R for *secret*; Thu, 13 Sep 2007 15:21:26 +0200
Received: from [217.67.30.240] (helo=helpdesk.artful.sk) by mailhub4.mx-hub.net with esmtp (Exim 4.67 (FreeBSD)) (envelope-from ) id 1IVodK-000NHc-5m for *secret*; Thu, 13 Sep 2007 15:21:26 +0200
Received: from [10.0.0.111] (helo=[192.168.0.220]) by helpdesk.artful.sk with esmtpa (Exim 4.67 (FreeBSD)) (envelope-from ) id 1IVodJ-000Nvr-QS for *secret*;   
Thu, 13 Sep 2007 15:21:25 +0200
Message-ID: *secret*
Date: Thu, 13 Sep 2007 15:21:18 +0200
From: "Helpdesk - Yegon s.r.o."
User-Agent: Thunderbird 1.5.0.13 (X11/20070824)
MIME-Version: 1.0
To: "Helpdesk - Yegon s.r.o."
Subject: Hlavicka
Content-Type: text/plain; charset=windows-1250
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Dalej uz nasleduje text spravy. Skopirovat staci text od zaciatku po prazdny riadok vyssie...

Vlastním súkromnú doménu, ktorú využívam len ja, máte pre mňa návod ako čeliť spamu

 

Návod je jednoduchý.

  1. Vlastná doména
  2. Neobmedzený počet mail adries (v našej spoločnosti nie ste limitovaný)
  3. Odporúčam mail klient kde sa pri písaní správy dá meniť veľmi jednoducho odosielateľ. Napr. The bat!, Microsoft Outlook 2003(tam si políčko od vytiahnete pri písaní novej správy, kliknete na zobraziť - Pole OD)
    Je zaťažujúce chodiť vždy do nastavení meniť odosielateľa, v The Bat alebo Microsoft Outlook 2003 to spravíte rovno pri písaní správy) Môžete použiť aj iný mail klient ale táto funkcia je potrebná.
  4. Odporúčam založiť si spamový mail na nejakom freemaily, ten budete zadávať na veľmi pochybných stránkach.
    Nazvime ho spamovým mailom, nie preto, že by ste chceli spam posielať ale preto, že predpokladáte že ho tam bude chodiť veľa. Ten mail budete zadávať na stránkach s ktorými nechcete reálne komunikovať ale mail od Váš vyžadujú. Napríklad na stránke kde si chcete stiahnuť ovládače na svoju grafickú kartu, hneď pýtajú mail inak Vám nepovolia download. Tak im dáte spamový mail nech si ho zapíšu. Na ten mail môžu písať, tie maily Vás nebudú obťažovať. Prihlásite sa tam len vtedy ak Vám pošlú nejaký druh overovacieho kódu, ten skopírujete a vložíte do ich stránky. Oni sú spokojný že získali funkčnú mail adresu a Vy ste spokojný že Vám spam nezahlcuje súkromný mail. Keď už budete nahlásený v tom freemaily zmažte všetky maily aby sa nepreplnila kapacita. Spamový mail sa používa len na takéto registrácie nedávajte ho nikomu známemu a tým pádom tam nemusíte vôbec chodiť okrem prípadu skopírovania aktivačného kódu alebo URL a vyčistenia kapacity. Odporúčam freemail s vyššou kapacitou, aby sa rýchlo nepreplnila kapacita.


Ako fiktívnu doménu ktorú vlastníte si vyberieme sukromnadomena.tld Na začiatok vypneme doménový kôš a adresy budeme definovať ručne. Každej spoločnosti s ktorou komunikujete dáte mailovú adresu v tvare meno.heslo@sukromnadomena.tld

Takže napríklad:

Symantec: symantec.hdjgasdg@sukromnadomena.tld
Microsoft microsoft.2sd123as@sukromnadomena.tld
Linux konf. linux.oasjdklasdj@sukromnadomena.tld
dodávateľ papieru papier.g21dfg12g@sukromnadomena.tld

Meno je na to aby ste hneď videli od akej je to spoločnosti. To čo je za bodkou ma význam preto, aby nikto danú mail adresu nemohol uhádnuť a aby sa dala variabilne meniť. Tieto mail adresy si aj zadefinujete v control paneli svojej domény. Samozrejme všetky mailové adresy Vám pôjdu do jedného koša takže to budete mať stále ako jeden účet. Tým pádom ste zrušili všetkých ktorí sa snažia uhádnuť Vašu mail adresu a posielajú spamy na adresy typu admin@ webmaster@ info@ sales@ lebo tie nie sú definované a maily sú teda odmietané. Keď pôjdete písať do symantecu vyberiete novú správu, odosielateľa nastavíte na symantec.hdjgasdg@sukromnadomena.tld a pošlete mail. Keď Vám odpíšu a prajete si znova reagovať znova im pošlete len z tej adresy ktorú majú uloženú v databáze. Je to otázka sekundy a nezaťažuje to. Keďže každá spoločnosť ma iný mail na Vás je ľahké zistiť komu unikla informácia z databázy keď Vám príde spam. Príklad: Váš dodávateľ papiera mal finančné problémy tak predal Vašu adresu spamerom (je jedno či ju predal alebo ho hackli alebo začal so spamovaním ako s druhým výnosným koníčkom). Vás uz to nebude zaujímať ako k nej spameri prišli. Pokiaľ mate záujem s dodávateľom komunikovať prihlásite sa na jeho stránku a zmeníte mailovú adresu napríklad na papier.2a2d58g2u@sukromnadomena.tld a prestavíte si to aj v control paneli a tým pádom už je pôvodná adresa spamerom na nič lebo prestáva fungovať. Istý problém môže nastať len v prípade že spam Vám príde cez bcc (slepú kópiu) a tým pádom sa v zozname príjemcov nevidíte. V takom prípade je niekedy vidieť v zdrojovom kóde správy, alebo to treba pozrieť v logu servera (požiadajte našu spoločnosť, najneskôr 7 dní po doručení mailu).


Pokiaľ by ste používali len jednu adresu dajme tomu jaroslav@sukromnadomena.tld a začalo by chodiť nadmerne množstvo spamu museli by ste to meniť u všetkých spoločnosti s ktorými komunikujete čo môže byt zložité a komplikované. Takto presne viete odkiaľ informácia unikla a náprava je rýchla.


Môžete takto rozdeliť aj súkromné osoby ale tam vyvstáva problém čo keď chcete poslať jeden mail viacerým naraz, napríklad foto z dovolenky. Na tento prípad môžete použiť dočasný TEMP MAIL napríklad temp@sukromnadomena.tld ktorý potom neskôr zrušíte.

Čo mám robiť, ak sa moja doména dostala do stavu HELD

 

Vaša doména sa dostala do stavu HELD.

Do tohoto stavu sa dostane ak nie je zaplatená. Ak o doménu mate ešte záujem je potrebné ju uhradiť a zaslať do spoločnosti SK-NIC tlačivo, ktoré si vygenerujete na stránke:

http://www.registrator.sk/f5.php

Ako zmluvu potvrdiť?

  • Fyzická osoba nepodnikateľ: Podpísať pred notárom a poslať.
  • živnostník: Opečiatkovať pečiatkou s IČOm a podpísať.
  • SRO: Opečiatkovať pečiatkou s IČOm a podpísať.
  • Iné: Opečiatkovať pečiatkou s IČOm a podpísať.

(Pokiaľ nemáte na pečiatke ICO je potrebné notársky overiť podpis)

Adresa kam treba potvrdenú zmluvu poslať je:

SK-NIC
P.O.BOX 49
Bratislava 4
840 00

 

Čo sa stane, ak nezaplatím doménu s koncovkou .sk načas

 

Môže sa stať, že sa Vám doména DEAKTIVUJE, keď nezaplatíte poplatok za zmenu registrátora, alebo sa doména dostane do stavu EXPIRED, to je ked za ňu neodvediete poplatok za registráciu domény na daľší rok. 
Okrem toho, že Vám nebudú fungovať web stránky, môžete prísť o dôležité maily. 
Aby ste doménu znova aktivovali, musíte zaplatiť dlžnú sumu, ak je doména v stave EXPIRED
Ak sa doména dostane do stavu HELD musíte odoslať formulár F5 do SK-NIC, čo istý čas trvá a celý ten čas je stránka nedostupná. Ako postupovať keď je doména v stave HELD nájdete pozrite si príbuzné články.

Čo sa stane, ak nezaplatím predĺženie domény načas

 

Centrálni registrátori majú v pravidlách zakomponované sankcie za oneskorené platby. Sankcie sa rôznia podľa koncovky a tu si ich ozrejmíme.

Kedy je kritický dátum si stanovíme podľa príkladu. Pokiaľ máte na faktúre napísané:
registrácia domena.tld od 7.4.2007
tak kritický dátum je 7.4.2007 a z tohto budeme vychádzať pri všetkých koncovkách.

 

Obsah

 [skryť

.SK

.SK (SK-NIC, a.s. Borská 6, Bratislava, 84104, Slovakia IČO: 35698446) Deň po kritickom dátume, teda 8.4.2007 o 11:30, prestane SK-NIC doménu generovať do zóny .sk, čo znamená, že doména prestane fungovať. Ak sa zaplatí najneskôr na 14. deň od kritického dátumu, doména sa znova spustí a začne fungovať. Vypnutie aj zapnutie domén trvá 4-24 hodín. Po viac ako 14 dňoch SK-NIC zmaže registrátora a dá doménu do stavu HELD. Tým pádom pôvodný registrátor už doménu nemôže zaplatiť, lebo ju nemá v svojom administračnom systéme a majiteľ musí dodať do SK-NIC tlačivo, ktorým si určí nového registrátora (alebo potvrdí pôvodného registrátora). Pokiaľ tak neurobí, doména po 28 dňoch prejde zo stavu HELD do stavu DELETED a po ďalšom dni sa uvoľní na nové registrácie. Sankciou je v tomto prípade po 14 dňoch vybavovanie papierového dokumentu.

 

.EU

.EU (EURid vzw, Park Station Woluwelaan 150, Diegem, 1831 Belgium) Deň po kritickom dátume, teda 8.4.2007, sa doména vypne a je možné ju predľžiť len za zvýšený poplatok ktorý je v cenníku uvádzaný ako Aktivácia do 40 dní po ukončení platnosti. Kým pri väčšine domén je istý čas po vypnutí počas ktorého je možné doménu predľžiť za štandardnú cenu pri tejto koncovke sa platí rovno zvýšená cena. Doménu je možné predľžiť do 40 dní od kritického dátumu a potom je uvoľnená k registrácii ostatným záujemcom. Pokiaľ doménu predlžujete po kritickom dátume a zároveň meníte aj registrátora, poplatok je v cenníku uvádzaný ako Aktivácia do 40 dní po ukončení platnosti so zmenou registrátora

 

.CZ

.CZ (CZ.NIC, Americká 23, Praha, 120 00, CR IČO: 67985726) Po kritickom dátume doména prechádza do ochrannej lehoty na 45 dní. Prvých 30 dní funguje a ďalších 15 dní je vypnutá. Po 45 dňoch je uvoľnená k registrácii ostatným záujemcom.

 

.COM .NET .ORG .INFO

.COM .NET (VeriSign, Inc. Mountain View, California, USA)
.ORG (Public Interest Registry 1775 Wiehle Avenue, Suite 102A Reston, VA 20190)
.INFO (Afilias Limited Office 110 52 Broomhill Road Tallaght Dublin 24 Ireland)
Doména sa deň po kritickom dátume deaktivuje a prestane fungovať . 14 dní po kritickom dátume je možné doménu obnoviť za štandardný poplatok a doména začne znova fungovať.
15-60 dní po kritickom dátume sa doméne dostane do stavu Redemption Period, kde jej obnovenie je v cenníku uvedené.
61-79 dní kritickom dátume nie je doménu možné obnoviť. Po cca 80 dňoch sa doména ponúkne k voľnej registrácii.

 

.DE

.DE (DENIC eG Wiesenhuettenplatz 26 Frankfurt am Main D-60329 Germany) Doménu .DE je potrebné predľžiť najneskôr 30 dní pred kritickým dátumom. V našom prípade to znamená 7.3.2007 . Pokiaľ sa doména neobnoví, posledný mesiac síce funguje, ale vlastník ju už nemá ako obnoviť a deň po kritickom dátume je uvoľnená k registrácii ostatným záujemcom. 
Všeobecne platí, že naša spoločnosť vystavuje faktúry v predstihu, aby sa stihli odviesť poplatky načas. Pokiaľ nie je faktúra zaplatená do dátumu splatnosti, nemôžeme garantovať udržanie vlastníckeho vzťahu. 
Ceny spomínané v tomto dokumente nájdete v: CENNIK

Ktoré porty sú povolené

Povolené porty

  • 21 FTP (FTP TLS)
  • 25 SMTP
  • 80 HTTP
  • 110 POP3
  • 143 IMAP
  • 222 SFTP
  • 443 HTTPS
  • 465 SMTPS (SMTP SSL)
  • 587 SMTP (SMTP TLS)
  • 993 IMAP SSL
  • 995 POP3 SSL
  • 2121 FTP Backup (read-only)
  • 3306 MySQL
  • 5432 PgSQL

 

Náše rozsahy

GTS

  • 217.67.30.0/23
  • 213.215.115.0/24
  • 2001:1ba0:2a0:5965::/64

Rainside

  • 212.89.225.134/32
  • 212.89.225.161/32
  • 212.89.225.164/32
  • 2002:566e:e230::1/48
  • 2002:566e:e22f::1/48

Primanet

  • 86.110.226.47/32
  • 86.110.226.48/32
  • 2002:566e:e230::1/48
  • 2002:566e:e22f::1/48

Aké NS servery mám nastaviť u centrálneho registrátora

 

Naša webhostingová spoločnosť využíva nasledovné DNS servery:

  • ns1.nameserver.sk
  • ns2.nameserver.sk
  • ns1.dnsbackup.net
  • ns2.dnsbackup.net

Ak máte doménu s koncovkou .cz tak naša "Sada jmenných serverů" teda NSSET je: YEGO-0001